Thursday, January 28, 2010

kenangan zaman dulu kala

ketika sedang melayari internet...*ok stop la toink..skema gile larh..
nak STTP la ni..(straight to the point)
tiba-tiba aku teringat permainan masa aku kecik-kecik dulu.
nenek aku yang hadiahkan.
nama game ni xtau. tapi sumpah besh gile!
tengok pic kat bawah. mungkin ada yang penah main kot.



ade seekor penguin ni, dia naik tangga bergerak (bajet cam escalator)
bila dah sampai atas, dia meluncur lajuuuuuuuuuuuuu ke bawah (ayat 'laju' terpaksa dipanjangkan bagi melambangkan betapa lajunya beliau)
pastu dia naik tangga bergerak balik.
kalau ade penguin-penguin lain, (kire cam kwn kepada penguin pertama) diowang saling berkejar-kejaran. "...berlari berkejaran..seindah bunga di taman..." (cukup2!)



srunok oooo....
mule-mule aku dapat benda ni, TERUJA siot! CANGGIH NYEEEE!!!!
sebab tangga tu bergerak-gerak.
*dulu-dulu xtau apa itu escalator..naik pun xpenah kot time tuh.
yela, dapat mase umur aku berapa tahun ntah..siyes tak ingat..
pastu dengan penguin tu boleh naik sendiri tangga tu. hebat la tuh.
padahal ada plastik kat tepi tangga tu yang tolak penguin tuh.

ada sapa penah main benda ni? tell me! :P

pegi tengok kat youtube sebab aku takreti upload video kat blog..bwhahaha!!

http://www.youtube.com/watch?v=iBa0k0Ogzh0


 thanks to my tok (panggilan buat nenda tercinta) yang bernama Sayang binti Shariff  kerana menghadiahkan permainan yang sangat menarik ini. bwahaha!! tapi last-last benda ni hilang. tatau pi mana.. 
 
P/S: tok aku nama sayang wooo...unik gila.. mesti tokwan aku dulu-dulu romantik je panggil tok aku 'sayang'. hehehe..

mase aku taep mende ni, die ade la kat tepi ni...atas katil...(sape2 yang pena dtg umah aku die tau la)
kan kan?? huhu.

P/S: aku dah jumpa pendrive aku balik. alhamdulillah!!!!

0 bebelan:

 


Sekian terima kasih. wekk ;p